Vizija
Z učenjem povezati ljudi in krepiti skupnost
Poslanstvo
Spodbujanje, podpiranje in promoviranje pozitivnih spremembe v osebnem življenju in delovanju skupnosti na temelju izobraževanja in kulture:
- Medgeneracijsko učenje za razvijanje učenja drug od drugega, za pomoč in podporo drug drugemu, za delovanje v skupnosti in njen razvoj.
- Z učenjem izboljšati sodelovanje, povrniti zaupanje in optimizem ter okrepiti zavedanje, da samo z znanjem lahko spreminjamo vse, s čimer nismo zadovoljni.
- Spodbujanje učenja za dejavno vključevanje mladih in odraslih v javno življenje (aktivno državljanstvo).
- Učenje za ohranjanje in razvijanje intelektualnih in duhovnih potencialov starejših.
- Spodbujanje nosilcev znanja, moči in kapitala, da dobrine s prostovoljskim sodelovanjem v društvu delijo s svojimi sokrajani za dobro lokalnega okolja.
Vrednote
- Odprtost za različne ciljne skupine ter spoštovanje in upoštevanje posameznikovih značilnosti in interesov; odprtost za različne vsebine učenja, za preseganje preteklih ali sodobnih nasprotij.
- Sodelovanje in dialog na vseh področjih delovanja z izmenjavo idej, znanja in izkušenj, s katerimi lahko prispevamo h kakovosti življenja posameznika in skupnosti, razvijanje partnerskih vezi z različnimi društvi in organizacijami v občini in izven nje.
- Ustvarjalnost v vseh oblikah učenja spodbujamo ustvarjalnost, razvijanje lastnih potencialov, novih pogledov pa tudi radosti v osebnem in skupnostnem okolju.
- Sožitje z naravo in okoljem.
Vsebine izobraževalnih programov, s katerimi bomo uresničevali poslanstvo in vrednote
- razvijanje bralne kulture med odraslimi in predšolskimi otroki preko spoznavanja literarnih del slovenskih avtorjev v Sloveniji in v zamejstvu
- postavitev in delovanje odprte knjižnice
- spoznavanja kulturne dediščine ko sooblikovalke današnjih vrednot in odnosov
- na podlagi arheoloških najdb v Slovenij spoznavanje antičnih mitov, ki so pustili globoke sledi tudi v naši kulturni dediščini
- spoznavanje in dokumentiranje kulturne in naravne dediščine v ožjem in širšem okolju (vodni viri, zaščitene vrste živali,
- spoznavanje zgodovine krajev in nekdanjih načinov življenja preko življenjskih zgodb občanov in učencev OŠ Log Dragomer,
- človek in okolje (miti ali resnica o podnebnih spremembah),
- medgeneracijsko sobivanje,
- sprejemanje priseljencev – srečanja »domačih« družin in družin priseljencev.
- .z učenje tujih jezikov spoznavati druge kulture: angleščina, nemščina, francoščina, španščina, ruščina, spoznavanje kultur
- računalniško opismenjevanje starejših
Izobraževalne oblike:
- tečaji, študijski krožki, učenje v parih, samostojno učenje,
- tematska predavanja o pomenu razvijanja bralne kulture, o spoštovanju naravnih bogastev v občini (številni vodni viri), o migracijah in vplivu človeka na podnebne spremembe
- izobraževalna potovanja
Izobraževalni programi 2020-2022 – nadaljevanje utečenih programov in nekaj novosti
Razvijanje bralne kulture kot vrednote:
- nadaljevanje: Bralni krožek za odrasle; BK za najmlajše; Medgeneracijski bralni dogodki v Mesecu skupnega branja, antični miti v slovenskih pravljicah
- novo: bralni dogodki na športnih prireditvah, knjigobežnice
Spoznavanje in razumevanje različnih kultur, spoštovanje drugačnosti in razvijanje strpnosti:
- nadaljevanje: razvijanje identitete naših naselij in občine: poznavanje gradnikov nacionalne identitete; pripovedi občanov o vrednotah, odnosih, načinih življenja nekoč (Pogovori z občani);
- novo: srečanja z občani in njihovimi družinami, ki so prišli med nas iz drugih držav, kakovostno sobivanje priseljenih iz drugih držav, iz drugih slovenskih krajev in staroselci; projekti za razvijanje lokalne identitete (naključna prijaznost, socialne mreže za zmanjševanje osamljenosti)
Raziskovanje naravnih in kulturnih vrednot;
- nadaljevanje: na podlagi arheoloških najdb pri nas spoznavanje antičnih mitov, ki so pustili globoke sledi v naši kulturni dediščini; odkrivanje in dokumentiranje naravnih in kulturnih vrednot v lokalnem okolju
Okoljevarstvene teme:
- nadaljevanje: raziskovanje in dokumentiranje lokalnih vodnih virov zaradi njihovega ekonomskega in kulturnega pomena (vodnjaki kot kulturna dediščina)
- novo: podnebne spremembe, mit ali resnica, kaj je v naših rokah
Lokalna politika na področju izobraževanja odraslih
- nadaljevanje: strokovne podlage za pripravo in sprejem občinskega letnega programa izobraževanja odraslih.