Predstavili smo se na evro-sredozemski konferenci »Izobražujmo za dialog« (Piran, 9-10. oktober 2017), ki sta jo organizirala Ministrstvo za zunanje zadeve in Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport skupaj z Anna Lindh Fundacijo in Evro-sredozemsko univerzo (EMUNI). Konferenca je bila posvečena vlogi izobraževanja pri razvijanju medkulturnega dialoga, krepitvi socialnih in državljanskih kompetenc .

Dvig in samo še tri druge izobraževalne organizacije smo bili izbrani, da svoje programe, povezane s tematiko mednarodne konference, predstavimo na stojnicah v avli hotela Bernardin, kjer je konferenca potekala. Naše društvo se je predstavilo s študijskim krožkom Begunci, ali vas poznamo, z devetimi literarnimi prvenci predšolskih otrok v krožku Od pravljice do lutke, z 2. in 3. številko Pogovori z občani ter z brošuro Lipa na Lukovici (vse predstavitve si oglejte na spletni strani iold.si ).

Minister Karel Erjavec je v uvodnem nagovoru spomnil, da je to že druga konferenca na temo medkulturnega dialoga in da je tematika še posebej pomemba za evro-sredozemsko območje, ki je »bilo nekoč zibka civilizacij, in to različnih socialnih skupin«. Danes pa rastejo in se rišejo delitve in meje, rišejo »se tako v glavah kot v realnosti – in to ne zgolj znotraj posamičnih kulturnih prostorov, niti ne znotraj skupnih evropskih kulturnih vrednot, rišejo in gradijo se tudi eden proti drugemu. Regija je soočena z globokimi političnimi, varnostnimi, socialnimi izzivi in spremembami, končni izhod teh transformacij pa je skrajno negotov. Evro-sredozemska regija potrebuje danes – bolj kot kdaj koli doslej – pozitiven regionalni pristop, ki upošteva kulturno raznolikost, tvoren med-religijski dialog in proaktivno državljanstvo«.

Ministrica Maja Makovec Brenčič je poudarila, da je “izobraževanje postavljeno v središče sveta. Učenje je pomembno za mlade, odrasli pa smo s svojo modrostjo in izkušenostjo mladim vzor«. Prav v tej regiji moramo stopiti skupaj in se povezati v tem, kako se učiti strpnosti, medsebojnega spoštovanja, razumevanja. Odrasli moramo biti zgled, ne le v šoli, tudi širše«.

Predavanja tujih in domačih govorcev so se me najbolj dotaknila v primerih, ko sem jih lahko osmislila z dogajanjem v našem lokalnem okolju – pasivnost ljudi v javnem življenju; nenaklonjenost javnemu izražanju mnenj, problemi pri izražanju kritičnega mnenja, konfliktnost in nepripravljenost na pogovore o nasprotjih, na premislek o lastnih ravnanjih. Prvo orodje, ki ga moramo uporabiti v konfliktih, je dialog in to na lokalnih ravneh. Učitelj je pozitiven zgled za otroke in učence, odrasli » s svojo modrostjo in izkušenostjo vzor mladim«, in od tod je povsem logična izpeljava, da pričakujemo od naših izvoljenih oblastnikov, da bodo s svojim ravnanjem pri izražanju mnenj, sprejemanju kritik in pri reševanju konfliktov zgled nam, običajnim ljudem. Pri izobraževanju za dialog ne gre toliko za posredovanje znanj, kot za vzpostavljanje okolij, v katerih bodo ljudje najprej dobro spoznali samega sebe, in nato strpno razvijali odnose z drugimi: Gre predvsem za razvijanje odnosov, vrednot in pripravljenosti na spreminjaje le-teh in sprejemanje drugačnih.

Predstavnik Evropske komisije je povedal, da bodo v prihodnji finančni perspektivi (po letu 2020), prednostno vlagali v izobraževanje za medkulturni dialog.

Naša umetnica Milka Erbežnik je dala naši stojnici poseben čar, že od daleč je pritegnila poglede udeležencev konference. S predstavljenimi projekti smo se postavili ob bok velikim izobraževalnim organizacijam z več- desetletno tradicijo, velikimi kolektivi in visokimi letnimi proračuni.

» Navdušen sem nad vašim delom. Zgodbe otrok so zame navdušujoče odkritje. Briljantne so!« je zapisal udeleženec konference iz Danske.

Najbolj pa smo veseli tega, da smo lahko promovirali našo občino na drugačen način, kot smo navajeni.

Olga Drofenik